بازی، یکی از جنبه های موثر در فرایند رشد و بدیهی ترین چیزی است که کودک از بدو تولد با آن مواجه است. بازی ابزاری موثر جهت تقویت جنبه های جسمی، ذهنی، روانی، و عاطفی کودک نیز محسوب می شود که از طریق آن، کودک اصول اجتماعی و اخلاقی را بخوبی فرا می گیرد. بازی، به کــــودک قدرت ابتکار می دهد و روحیه جمع گرایـــی، بـــرقرای رابطه، مقاومت در برابر مشکلات، پذیرش اختلاف سلیقه‌ها و اعتماد به نفس را بوجود می اورد. از سوی دیگر، قـــوانین، مقررات و اصول اخلاقـــی بازی های دسته جمعی، وسیله خوبـــی است تا طفل با رعایت آن، رعایت اصـــول انضباطی و اخلاقی در زندگی اجتماعـــی را فــــرا گیرد. 



بازی های بسیار زیادی هر سال طراحی، تولید، و روانه بازار می شوند. اما معیارهای بسیاری وجود دارند که عمر مفید هر کدام از آنها را تعریف می کنند. از جمله: جنبه آموزشی، سادگی در عین هیجان، قابل حمل بودن، درگیر کردن رده های سنی مختلف. همین معیارهای به ظاهر ساده، بازی فوروتس (Fruits، با نام جهانی Bananagrams) را در جایگاه بهترین بازی لغوی در میان سایر بازی های لغوی قرار داده است.
 

فوروتس یک بازی سرگرم کننده و هیجان انگیز است که به عقیده بسیاری از طرفداران بازی، همه افراد با سنین مختلف را گرد خود جمع کرده و اوقاتی مفرح و سرشار از هیجان برای آنها فراهم می آورد. 
شیوه های گوناگون انجام این بازی و استراتژی های بیشمار نهفته در آن، بازیکنان را قادر به ساختن، در هم ریختن، و از نو ساختن لغات و در نتیجه، کسب بیشترین امتیاز در کمترین زمان ممکن می کند. 


این بازی لغوی نخستین بار در سال 2006 معرفی شد، زمانی که Abraham Nathanson ( یک طراح بین الملل) در حال انجام بازی Scrabble (یک بازی لغوی صفحه ای) در کنار دیگر اعضای خانواده بود. صفحه پیچیده بازی، اعداد کوچک کنار هر مهره، و شیوه امتیازبندی پر دردسر، او را به ستوه آورده و به فکر انجام آن بازی به شیوه ای کرد که این محدودیت ها را نداشته باشد. 
نمایشگاه لندن 2006  را می توان نقطه عطف زندگی Nathanson دانست. جایی که بازی لغوی Bananagrams  برای اولین بارمعرفی، و به عنوان بهترین بازی در آن سال نیز شناخته شد. از آن به بعد Bananagrams  عضو ثابت بسیاری از میز های کلاسی، خوابگاههای دانشجویی، نمایشگاههای اسباب بازی و ویترین مغازه ها شده و جوایز بسیاری را نیز از آن خود کرد. از جمله:
Game of the Year 2009 by TOTY Awards
UK Local Government Award: Best Game Ever Made in Chester (2011)
Gold Award, Good Toy Guide (UK 2006) 
Best Toy Bronze Award, Right Start Magazine (UK 2006) 
Top Toy of the Year Award, Creative Child Magazine 2007
سبک انجام این بازی شبیه بازی صفحه ای Scrabble است. با این تفاوت که دیگر نه از صفحه خبری هست، نه از امتیاز هر مهره و هر خانه در صفحه! بازیکنان در این بازی می بایست با استفاده از مهره(حروف) هایی که در اختیار دارند به ساختن کلمات بپردازند. این بازی را به سه شیوه متفاوت می توان انجام داد که هر کدام از آنها افراد مختلف با سنین متفاوت را همزمان مجذوب خود می کند. 


 علی رغم سایر بازی های لغوی و جداول کلمات، شیوه های گوناگون این بازی بصورت گروهی انجام شده و همین ماهیت دسته جمعی و فراگیر بودن فوروتس است که آن را تبدیل به یک بازی مهیج و سرگرم کننده کرده است. بازیکنان در صورت لزوم می توانند چیدمان کلمات خود را تغییر داده و کلمات جدید بسازند. 
قوانین بازی بسیار ساده و قابل فهم به خصوص برای کودکان نیز می باشد. عدم نیاز به هیچ کاغذ، قلم و یا صفحه ای، انجام این بازی مفرح را برای کودکان نیز جذاب تر و سرگرم کننده تر کرده است. از آنجا که کودکان چندان تمایلی به باخت در بازی های رقابتی ندارند، لذا انجام چند دوراز این بازی، به دلیل مدت زمان کوتاه انجام آن، برای تقویت اعتماد به نفس و مواجه با حقایقی همچون شکست در دنیای واقعی بسیار موثر است. 


این بازی در قالب سه شیوه متفاوت، و با سه نام متفاوت Bananagrams, Appletters, Pairs in pears، در قالب کیف های میوه ای به بازارهای جهانی عرضه، و در جایگاه 5 بازی پرفروش دنیا قرار گرفته است. و اکنون، پس از اعمال برخی تغییرات، هر سه بازی در قالب یک بازی، و با نام  تجاری "فوروتس(ّFruits)"،  توسط شرکت تولیدی "پارس مدیا"برای نخستین بار تولید و دراختیار علاقه مندان به بازی های لغوی در ایران قرار گرفته است.
حروف فارسی در قالب کیف موزی شکل و حروف انگلیسی در قالب کیف توت فرنگی ارایه شده است. علاقه مندان به انجام این بازی به هر دو زبان می توانند آن را در قالب کیف گلابی شکل و با قیمتی مناسب تر تهیه کنند.