سیطره کتان

Seytare Catan

لینک کوتاه:
http://smartstore.ir/P/f
کد کالا:
31496
وضعیت :
موجود
امتیاز کاربران :
قیمت مصرف کننده:
69,000 تومان
تخفیف : 0 تومان
قیمت برای شما:
69,000 تومان
توضیح بازی
خودتان را در عصر اکتشافات تصور کنید، پس از یک سفر سخت دریایی، کشتی های شما به ساحل یک جزیره ناشناخته رسیده اند. اسمش را کتان بگذاریم! ولی شما تنها کاشفان این جزیره نیستید. دریانوردان دلیر دیگری نیز در سواحل کتان پهلو گرفته اند و رقابت برای ساختن جزیره تازه آغاز شده است!
    مشخصات عمومی
     
    نام محصول
    سیطره کتان 
    مدل
    Seytare Catan 
    کد محصول
    31496 
    برند
    متفرقه 
    طراح
    Klaus Teuber 
    سال ابداع
    1995 میلادی 
    سال تولید
    1394 هجری شمسی 
    کشور تولید کننده
    ایران 
    سبک بازی
    استراتژیک 
    تعداد بازیکنان
    4 - 2 نفره 
    رده سنی
    12+ سال 
    مدت زمان بازی
    30+ دقیقه 
    نوع بسته بندی
    جعبه 
    ابعاد
    6.5×30×30 سانتیمتر  
    وزن محصول
    770 گرم 
  • پر فروش ترین نسخه بازی های استراتژیک

1. آموزش فنون تجارت و زندگی با ابزار بازی
2. فراگیری مدیریت شانس در بازی

برای شروع بازی، بازیکنان با استفاده از مناطق شش ضلعی یک زمین بازی می سازند. جزیره کتان متولد می شود، جزیره‌ای زیبا با کوها، چراگاه‌ها، دشت‌ها، گندم‌زارها، جنگل‌ها و بیابان، که توسط دریا احاطه شده است.
هر کدام از بازیکنان دو خانه کوچک بر روی محل تلاقی این مناطق شش ضلعی قرار می‌دهند، به عنوان اولین خانه‌هایی که پس از ورود به جزیره ساخته‌ شده است.
بازی شروع می‌شود! بازیکنان به نوبت تاس می ریزند. به هر منطقه جزیره یک عدد اختصاص یافته است. هر بازیکنی که در مجاورت منطقه مشخص شده با جمع دو تاس یک خانه داشته باشد، منبع تولید شده توسط آن منطقه را دریافت می‌کند. دشتها آجر تولید می‌کنند، جنگل‌ها چوب، کوه‌ها سنگ، گندم‌زارها گندم و چراگاه‌ها گوسفند.
از این منابع برای توسعه جزیره کتان بهره برداری می شود. جاده و خانه می‌سازید و حتی خانه‌هایتان را به شهر ارتقا می‌دهید. به عنوان مثال، هزینه ساخت یک جاده یک آجر و یک چوب است. اگر منابع کافی در اختیار نداشتید، می‌توانید با مبادله منابع اضافی با رقیبانتان منابع دلخواه را به دست آورید.
هر خانه یک امتیاز دارد و هر شهر دو امتیاز. اگر هوشمندانه عمل کنید، ممکن است شما اولین بازیکنی باشید که 10 امتیاز کسب کرده و برنده بازی باشید!

1. 19قطعه شش ضلعی جزیره
2. 6 قاب دریا
3. 20 عدد خانه
4. 16 عدد شهر
5. 60 عدد جاده
6. 95 کارت محصول
7. 25 کارت شانس
8. 4کارت هزینه ساخت
9. 2 کارت جایزه ویژه
10. تکه گرد شماره دار
11. 2 عدد تاس
12. 1 عدد دزد
13. 1 عدد راهنمای بازی

ویدئوها
ویدئویی برای محصول فوق ثبت نگردیده است .
محصولات مشابه
بررسی تخصصی
کتان یکی از اولین بازی های بود که در خارج از اروپا ( به خصوص آمریکا ) به محبوبیت فراوانی رسید و راه را برای ورود بقیه بردگیم های سبک آلمانی به آمریکا و بقیه نقاط دنیا هموار کرد. کتان نه اولین بازی آلمانی بود و نه اولین بازی ای که مخاطبانی خارج از آلمان داشته باشد, اما بسیار محبوب تر از بازی های پیشین خود شد. به سرعت هم میلیون ها نسخه در آلمان فروخت و هم پول و توجه مخاطبانی خارج از آلمان را به طور کلی به این قبیل بازی ها جذب نمود. تاثیر "مهاجران کتان" ("Settler of Catan" ) در دنیای بردگیم ها آنقدر مهم بوده است که برخی تاریخ بازی های رومیزی به دوره پیش از کتان و بعد از کتان تقسیم می کنند. بازیهای بسیار خوبی بعد از مهاجران کتان ساخته شده اند که بسیاری از آنها را میتوان از جهات مختلفی بهتر از کتان دانست، ولی مهاجران کتان هنوز هرساله یکی از پرفروش ترین بردگیم های سال است و همچنان هم بر محبوبیتش افزوده میشود.


اما چه چیز توانست این موفقیت چشمگیر را برای کتان به ارمغان آورد؟

1. ترکیبی مناسب از شانس و استراتژی: آلمان های شانس مثل تاس ریختن و کارت های شانس در بازی وجود دارند اما بازیکنان از کارکرد آن ها در بازی مطلع اند و می توانند با برنامه ریزی ای استراتژیک از آن ها استفاده کنند.
2. بازی رقابتی است اما در آن مقابله و تعارض مستقیم وجود ندارد: در بازی نهایتا یک نفر برنده خواهد شد و یک رقابت برای زودتر رسیدن به امتیاز پیروزی در بازی وجود دارد اما این رقابت غیر مستقیم است . بازیکنان نمی توانند آنچه دیگران در طول بازی ساخته ( و به واسطه آنها امتیاز کسب کرده اند ) را از بین ببرند , همچنین کسب امتیاز توسط یک بازیکن لزوما به معنای از دست دادن امتیاز توسط بازیکنی دیگر نیست . البته موقعیت هایی نیز هستند که مقابله مستقیم در آنها وجود  دارد اما این موقعیت ها آنقدر محدود هستند که نتوانند تاثیری اساسی در جریان اصلی بازی بگذارند. عمده بازی به تجارت بین بازیکنان می گذرد و این داد و ستد چون با رضایت هر دو طرف انجام می شود عموما به سود هر دوست .شما در این بازی در عین رقابت با هم همکاری خواهید داشت.


3. تنوع بازی: صفحه بازی متشکل از قطعاتی است که به صورت رندوم در ابتدای بازی کنار هم چیده میشوند و هر بار میتوانند چینشی متفاوت داشته باشند. به این دلیل هر بازی چالش خاص خود را خواهد داشت و تکراری نخواهد شد.
4. راه های گوناگون برای کسب امتیاز: برای بدست آوردن امتیاز راه های متفاوتی وجود دارد و به این دلیل بازیکن می تواند استراتژی های مختلف و متفاوتی برای خود در بازی ها داشته باشد.
5. عمدتا در طول بازی توجه همه بازیکنان درگیر بازی است: خیلی کم پیش می آید که بازیکنی در نوبت بقیه بازیکن ها فعالیتی نداشته باشد.


Klaus Teuber (کلاوس تویبر) طراح بازی کاتان یک دندانساز بود که شغل اصلی او دندانسازی بود. او روزها به شغل اصلی اش  و شب ها به کار مورد علاقه اش ,طراحی بازی می پرداخت. با وجود این که قبل از طراحی کتان نیز بازی های محبوبی ساخته بود اما هنوز به طراحی بازی به عنوان یک سرگرمی نگاه میکرد. تویبر میگفت بسیاری از بازی ها در سال اول خود 300000 نسخه میفروشند و بعد از آن دیگر هیچ. به همین خاطر نمیتوانست شغل اصلی اش را رها کند. اما در سال 1991 به فکر طراحی بازی ای افتاد که آینده شغلی او را دگرگون کرد.


طراحی کتان از سال 1991 شروع شد. او شب ها به کارگاه زیر زمینی اش میرفت و به کشف جزیره نا شناخته اش به نام کتان می پرداخت! هر از گاهی بازی را به طبقه بالا می آورد و با زن و فرزندانش بازی می کرد, و هنگامی که متوجه می شد بازی چندان آنها را جلب نکرده است دست به اصلاح بازی می زد. پس از چهار سال نواقص بازی را برطرف کرد و آن را تکمیل نمود و سر انجام در سال 1995 بازی اش را منتشر کرد . بازی کاتان در همان سال بیش از چهار صد هزار نسخه فروخت و جایزه معتبر برد گیم ها, Spiel des Jahres (بهترین بازی سال) و تمام جایزه های مهم دیگر بازی در آلمان را در آن سال برد. تا کنون بیش از 18میلیون نسخه از سری بازی های کتان به فروش رسیده است و به بیش از 30 زبان ترجمه شده است, این بازی هم اکنون پر فروشترین بازی دنیا محسوب می شود و همچنان هر ساله فروش بالایی دارد. 


تویبر در سال 1998 شغل دندانسازی را رها کرد و به همراه خانواده اش در سال 2002شرکت کتان (Catan GmbH) را به ثبت رساند.
در بازی کتان بازیکنان بر سر احداث بزرگترین اقامتگاه بر روی جزیره ای فرضی به نام کتان رقابت می کنند. صفحه بازی که این جزیره را نمایان می کند از 19 قطعه مقوایی 6 ضلعی شامل معادن و منابع طبیعی  مختلف تشکیل شده است. در هر نوبت با ریختن تاس مشخص می شود که هر بازیکن چه منابعی به واسطه خانه هایش روی صفحه بازی کسب می کند, منابعی که در ساخت خانه و شهرهای بیشتر و خرید کارت های شانس استفاده خواهد شد . با ساخت خانه و شهرها و جاده ها و خرید کارت های شانس امتیازاتی نصیب بازیکن ها می شود که نهایتا منجر به پیروزی یکی از آن ها خواهد شد.

نظرات کاربران
تا کنون نقد یا نظری ثبت نگردیده است . اولین نفر باشید!
کلیه حقوق مادی و معنوی متعلق به شرکت پرشان پارس مدیا می باشد.